Consumatorii de servicii financiare din Romania vor fi mai bine protejati

Gradul de protectie a consumatorilor de servicii financiare din Romania va creste considerabil, conform modificarilor legislative aprobate in sedinta de Guvern de miercuri, 19 noiembrie, in baza carora Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor va actiona pentru a asigura protectia intereselor financiare ale clientilor in relatia cu bancile, informeaza Agerpres. Propuse de ANPC, aceste noi prevederi se refera la protectia consumatorilor de servicii financiare si vor fi publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, urmand sa intre in vigoare la 30 de zile de la publicare.

Printre principalele aspecte reglementate se numara obligatiile conform carora institutiile financiare trebuie sa ofere consumatorilor contractele de credit inca din faza pre-contractuala, impreuna cu o simulare de costuri, acest lucru dand posibilitatea clientului de a evalua efortul financiar la care se angajeaza pe termen mediu si lung, sa prezinte costurile totale ale creditului in orice forma de publicitate in care se face referire la costuri, fiind astfel evitate situatiile in care clientul nu cunoaste dobanda anuala efectiva (DAE) sau alte taxe pe care le presupune contractul de credit pe care doreste sa-l semneze.

De asemenea, bancile sunt obligate sa mentioneze in contract toate comisioanele percepute, aferente produsului financiar, sa nu majoreze comisioanele pe perioada derularii contractului de credit. In cazul dobanzii variabile, acestea trebuie sa prezinte indicii si modul de calcul in functie de care variaza aceasta, astfel clientul sa poata urmari si intelege evolutia cresterilor sau descresterilor ratei aferente creditului.