Cum si-au impartit marile companii de media piata tv

Piata tv din Romania este dominata de doua mari grupuri: Pro TV SA si Intact, noteaza Adevarul. Potrivit monitorizarilor, in anul 2007, cele doua trusturi au detinut aproape 60% din volumul de audienta furnizat de piata tv. Astfel, Pro TV SA, companie ce detine licentele pentru Pro TV, Acasa TV, Pro Cinema si sport.ro, a livrat 38% din totalul punctelor de audienta in mediul urban (Gross Rating Point - GRP), in timp ce Intact, grup ce reuneste Antena 1, Antena 2, Antena 3 si Euforia Lifestyle, a detinut o cota de piata de 20%.

Se observa si cota redusa a televiziunii publice (9%), cu precizarea ca spatiul de publicitate este mai mic fata de cel de la televiziunile comerciale. Anul trecut, Pro TV SA si-a consolidat protofoliul prin rebranduirea canalului de sport, sport.ro, si prin preluarea, la sfarsitul anului, a francizei MTV Romania (canal care nu a fost inclus in Pro TV SA, in aceasta monitorizare). La randul sau, Intact, grup de televiziuni cu nume generic controlat de familia Voiculescu, a replicat prin lansarea canalului Antena 2, care cu greu incearca sa-si construiasca o identitate.

In schimb, Euforia Lifestyle a devenit un canal cu personalitate puternica in oferta de programe tv ce vizeaza publicul feminin. Dintre toate televiziunile, Pro TV a livrat cel mai mare numar de GRP-uri in mediul urban, 517.908. Este urmat de Antena 1 (372.562) si de Acasa (244.922). Grupul Intact pare decis sa atace in acest an cota de piata a Pro TV SA, prin lansarea a doua televiziuni de nisa, Arenna TV (sport) si Business TV (economic), iar anul viitor este preconizata lansarea unui post muzical, Top TV.