Femeile cheltuiesc 140 de milioane de euro pe durata Euro 2008

Femeile joaca si ele un rol important la UEFA EURO 2008, contribuind cu cel putin 140 de milioane de euro la cresterea cheltuielilor din jurul campionatului, se arata intr-un studiu realizat de MasterCard. Femeile determina o crestere economica echivalenta cu peste 4 milioane de euro per meci, se arata in studiu. Suma include cheltuielile facute de femei pentru produse care au legatura cu fotbalul, cum ar fi mancarea, bauturile, cazarea, transportul si televizoarele. De asemenea, studiul arata ca femeile tind sa cheltuiasca mai mult la shopping, pe vacante si distractii, in timpul desfasurarii campionatului european.

Avand in vedere diferentele socio-culturale dintre tarile europene, studiul sugereaza ca aproximativ 10 procente din impactul economic total al campionatului sunt generate de cheltuielile realizate de femei, un impact pe care studiul MasterCard il apreciaza la cel putin 1,4 miliarde de euro. In unele tari, cum sunt Germania si Suedia, cheltuielile facute de femei pot ajunge pana la 30% din impactul economic local. Studiul subliniaza ca dimensiunile impactului economic produs de cheltuielile realizate de femei se datoreaza in mare parte constientizarii de catre industria fotbalistica a potentialului comercial pe care acestea il pot aduce.

Femeile pasionate de fotbal sunt mai tentate decat barbatii sa cumpere si sa participe activ la competitii. Jucatorii de fotbal de top sunt acum modele care au patruns pe numeroase piete accesibile femeilor, determinand vanzarea unor obiecte cum sunt posterele si revistele care prezinta viata personala a fotbalistilor. De la inceputul EURO 2008, femeile pasionate de fotbal au iesit in evidenta in multimea care se distreaza in Fan Zones din Austria si Elvetia, inaintea meciurilor disputate de echipele nationale.